Veterinärsbesök

Gårdagens längre promenad fick bli promenaden till Djursjukhuset och tillbaka hem. 
Rut älskar inte direkt att gå när det regnar, men det gör jag. Med paraplyt i högsta hugg lufsade vi bort mot veterinären på väg dit, och powewalkade hem. Lustigt vad man blir pigg av vissa människor.
Veterinären vi träffade på Gärdets djurklinik heter Carol. Carol hjälpte mig med alla frågor jag hade inför valpningen. Hon ringde hit och dit för att besvara och hjälpa mig på vägen så mycket som möjligt. 

Vad vi egentligen gjorde på kliniken var att fixa ett pass till Rut, samt ögonlysa henne och ge henne rabiesvaccination. 
Jag som älskar djurmiljöer tittade inte på klockan en gång. När vi slutligen skulle gå slängde jag ett öga på klockan som stod på 11.00. Två timmar! Hur? Haha!

Ruts ögon är helt perfekta, det var goda ''nyheter''. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Techichi.blogg.se

Rut i centrum

RSS 2.0